Hoe zie je die verandering in de praktijk terug?

“Dat klopt. Zowel voor ons als voor de klant. Ik ben ook trots dat we echt een team zijn. Hoe we samenwerken, dezelfde werkwijze hanteren. Daardoor zorgen we voor een goede geldstroom. Daardoor heb je duidelijkheid, eenheid, én resultaat. Die samenwerking is er ook met deurwaarders. Zij leveren aanvullende informatie en dat zorgt voor een compleet plaatje.

Dat geeft vast meer voldoening.

“Ja. Het contact center is eigenlijk het filter. Veel mensen komen er al uit met de medewerkers daar. Als het echt serieus wordt komen ze bij ons terecht. Bij ons staat er qua tijd wat minder druk op, dus wij kunnen meer de tijd nemen om een en ander te bespreken en een passende oplossing te bieden.”

Zit daar verschil in dan?

Dit team houdt zich bezig met executeren - alleen van vonnissen. Denk bijvoorbeeld aan het beslag leggen op (on)roerend goed. Als er bijvoorbeeld een beslag op je auto dreigt en je belt GGN om dat te voorkomen, heb je kans dat je Charlotte te spreken krijgt.

“Ik zie een groot verschil tussen het GGN waar ik ben begonnen, en het huidige GGN. Vroeger was het zo dat we op de allereerste plaats handelden naar de wensen van de opdrachtgever. Dan was afwijken van die wensen er niet bij. We keken wel naar de situatie van de klant, maar we konden daar niet altijd wat mee.”

Charlotte van Ouwenkerk werkt sinds 2015 voor GGN. Eerst in het contact center, inmiddels bij het executieteam in Utrecht. Executieteam, dat klinkt heftig. Wat doet zo’n team?

Scroll verder

“ Ik zie een groot verschil tussen het GGN waar ik ben begonnen, en het huidige GGN. ”

Charlotte van Ouwenkerk

Executieteam

Charlotte van Ouwenkerk

Executieteam

“Niet alleen in de toon waarop we gesprekken voeren, maar ook in de beslissingen die we nemen. Nu kijk je meer naar het complete plaatje. Je kijkt naar wat de opdrachtgever wil, maar ook naar wat de situatie van de klant is. De ruimte om die middenweg te vinden is er nu. Daarvoor niet. Ik zeg altijd: van een kale kip kan je niet plukken. Dan kan je wel tegen die kale kip aan schoppen, maar dat werkt niet! Het enige wat je dan merkt is dat klanten nog minder geneigd zijn om te betalen. Als je ze tegemoetkomt en ze willen dat tientje betalen: prima! Ik moet wel zeggen dat daar bij executie wel meer ruimte voor is dan bij bijvoorbeeld het contact center.”

Hoe zie je die verandering in de praktijk terug?

Zit daar verschil in dan?

Dat geeft vast meer voldoening.